انجمن‌
درود به شما کاربر گرامی
شما عضو انجمن نيستيد! برای دسترسی به تمام امکانات انجمن عضو شويد! عضويت شما در انجمن کمتر از يک دقيقه زمان خواهد برد

پس از عضو شدن، شما می‌توانید در این انجمن فعالیت کنید


 نوستالژي پيكان ... 37613094016853234573  نوستالژي پيكان ... 60007724113348378230  نوستالژي پيكان ... 90814888429963826013
انجمن‌
درود به شما کاربر گرامی
شما عضو انجمن نيستيد! برای دسترسی به تمام امکانات انجمن عضو شويد! عضويت شما در انجمن کمتر از يک دقيقه زمان خواهد برد

پس از عضو شدن، شما می‌توانید در این انجمن فعالیت کنید


 نوستالژي پيكان ... 37613094016853234573  نوستالژي پيكان ... 60007724113348378230  نوستالژي پيكان ... 90814888429963826013
انجمن‌
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.



 
الرئيسية نوستالژي پيكان ... Mainأحدث الصورمكتبة الصورجستجوثبت نامورود

 

  نوستالژي پيكان ...

اذهب الى الأسفل 
2 مشترك
نويسندهپيام
Mostafa
مدیر بخش اتومبیل
مدیر بخش اتومبیل
Mostafa


شمار پست‌ها : 1176
اعتبار : 223
تاریخ پیوستن : 2012-02-07
سن : 32
ایمیل : Mostafa.roostaee_1992@yahoo
ذكر

 نوستالژي پيكان ... Empty
پستعنوان: نوستالژي پيكان ...    نوستالژي پيكان ... Icon_minitime12/12/2012, 16:49

پدر من و شما پيكان داشته، شايد امروز هم داشته باشد. پيكان در كودكي و نوجواني خيلي از ماها كه اكنون به‌ميانسالي رسيده‌ايم، نقش تعيين‌كننده‌اي داشته است. برادران و خواهران ما، روزهاي جواني خود را با پيكان گذرانيده‌اند و شايد روزي در حسرت داشتن يكي از آنها تقلاي زيادي كرده‌اند.

خاطره‌ها را كه در ذهنتان مرور مي‌كنيد لااقل چند سفر شيرين را با پيكان به ياد مي‌آوريد. روزهاي كودكي نسلي كه امروز شايد سي‌وپنج، چهل ساله باشد با «نوستالژي پيكان» عجين شده است. لذا شايد هيچ به نظر برسد كه پيكان را فراتر از يك خودرو بدانيم. چرا كه علاوه بر كاركردهاي رايج يك خودرو كه در زمان خود الگويي مناسب از هر نظر براي قشر متوسط بود، خود سر منشأ اثرات اجتماعي و فرهنگي بوده كه تا به امروز ادامه دارد؛ اثراتي كه در تاروپود خانواده‌هاي ايراني تنيده و جزئي جدا نشدني از فرهنگ عاميانه ايراني به شمار مي‌آيد. «پيكان‌بازها» نمونه روشني از اين تاثير است كه با وجود گذشت بيش از هفت سال از تعطيلي خط توليد پيكان، هنوز حضورشان در كوچه و خيابان‌ها پايان نيافته است.

اين چنين است كه بايد انتظار داشت تاثير پيكان بر فرهنگ عامه ايراني همچنان تا سال‌ها ادامه داشته باشد؛ تاثيري كه تقريبا در هيچ خودروي ديگري سراغ نداريم و احتمالا نخواهيم داشت.



نوستالژي پيكان

و اكنون هفت سال است كه توليد پيكان متوقف شده است! اما توقف توليد آن باعث فراموش شدن خاطره و تاثير آن از ذهن ايرانيان نشده است. پيش و پس از انقلاب خودروهاي متعددي يا توليد يا وارد كشور شده، اما هيچ يك به اندازه پيكان موثر نبوده است.

سقف چرمي جمع شو. اين پيكان ايراني نيست
 نوستالژي پيكان ... 01

رالي پيكان ها در روزهاي نه چندان دور
 نوستالژي پيكان ... 02

دو درب با سقفي كوتاه به سبك اسپرت ها
 نوستالژي پيكان ... 03

هانتر فرمان راست با آينه هايي بي نظير
 نوستالژي پيكان ... 04

پيكان استيشن شش درب
 نوستالژي پيكان ... 05

كاتالوگ مدل جوانان
 نوستالژي پيكان ... 06

كاتالوگ مدل تاكسي
 نوستالژي پيكان ... 07

كاتالوگ مدل دولوكس
 نوستالژي پيكان ... 08

نمايي از پاركينگ ايران ناسيونال
 نوستالژي پيكان ... 09

پيكان وانت هنوز توليد مي شود
 نوستالژي پيكان ... 10

برادران خيامي (پدر صنعت اتومبيل در ايران) در محوطه كارخانه
 نوستالژي پيكان ... 12

خيامي و ايران ناسيونال

كارخانجات ايران ناسيونال يا گروه صنعتي فعلي ايران‌خودرو در دوازدهم مهر 1341 توسط برادران خيامي (احمد، محمود و حسن)‌ با سرمايه‌اي حدود ده ميليون تومان در خيابان اكباتان تهران تاسيس شد. اين شركت حدود يكسال بعد با توليد اتوبوس كار خود را آغاز كرد. كمي بعد خيامي‌ها به صرافت توليد خودرويي براي قشر متوسط افتادند و به اين منظور توليد پراكنده خودروهايي چون فورد، پژو، فيات و فولكس در دستور كار قرار گرفت.

در نهايت پنج سال بعد ايران ناسيونال با انعقاد قراردادي با گروه صنعتي روتس كه مالك كارخانه تالبوت انگلستان بود، خودروي پيكان را به صورت مونتاژي وارد ايران كرد و توليد اين خودرو در ارديبهشت‌ 1346 در ايران با ظرفيت سالانه 60 هزار دستگاه آغاز و بتدريج به 120 هزار دستگاه افزايش يافت.


مدلي انگليسي غرق شده در اعماق دريا
 نوستالژي پيكان ... 13

وقتي در مسابقات شتاب (Drag) شركت مي كرد
 نوستالژي پيكان ... 14

سفر با مدل استيشن و يك كاروان
 نوستالژي پيكان ... 15

مي گفتند قرار است اين مدل جانشين پيكان شود
 نوستالژي پيكان ... 16

تبليغ ايران خودرو براي فرنگي ها
 نوستالژي پيكان ... 17

نسخه وانت در نمايشگاه خارجي
 نوستالژي پيكان ... 18

محموله اي غير مونتاژي كه تازه وارد ايران شده بود
 نوستالژي پيكان ... 19

پيكان با پلاك عبور موقت!
 نوستالژي پيكان ... 20

كنار يك سوناتا در استراليا
 نوستالژي پيكان ... 22

مدلي مخصوص مسابقه رالي
 نوستالژي پيكان ... 23

روي پيست قيامت مي كرد
 نوستالژي پيكان ... 24

داخل يك پيكان فرمان راست مسابقه اي را ديده بوديد؟
 نوستالژي پيكان ... 25

وقتي اين خودرو را كرايسلر آمريكا توليد مي كرد
 نوستالژي پيكان ... 26

يك مدل با رنگ منحصر به فرد مخصوص حراج
 نوستالژي پيكان ... 27

روي جلد نشريه معتبر وات كار؟ متعلق به سال 1973
 نوستالژي پيكان ... 28

استيشن سفيد برفي
 نوستالژي پيكان ... 29
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
http://www.mylove-sw.blogfa.com
Satiya- Z
دوست ماندگار
دوست ماندگار
Satiya- Z


شمار پست‌ها : 1192
اعتبار : 33
تاریخ پیوستن : 2012-02-05
سن : 32
ایمیل : satiya_blackroz@yahoo.com
انثى

 نوستالژي پيكان ... Empty
پستعنوان: رد: نوستالژي پيكان ...    نوستالژي پيكان ... Icon_minitime20/5/2013, 16:06

عجبــــــــآ
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
http://manoto13711-sw.blogfa.com
 
نوستالژي پيكان ...
بازگشت به بالاي صفحه 
صفحه 1 از 1

صلاحيات هذا المنتدى:شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد
انجمن‌ :: مطالب گوناگون :: گفتگو آزاد :: اتومبیل-
پرش به: