انجمن‌
درود به شما کاربر گرامی
شما عضو انجمن نيستيد! برای دسترسی به تمام امکانات انجمن عضو شويد! عضويت شما در انجمن کمتر از يک دقيقه زمان خواهد برد

پس از عضو شدن، شما می‌توانید در این انجمن فعالیت کنید


بیست و چهار نکته مهم در رانندگی 37613094016853234573 بیست و چهار نکته مهم در رانندگی 60007724113348378230 بیست و چهار نکته مهم در رانندگی 90814888429963826013
انجمن‌
درود به شما کاربر گرامی
شما عضو انجمن نيستيد! برای دسترسی به تمام امکانات انجمن عضو شويد! عضويت شما در انجمن کمتر از يک دقيقه زمان خواهد برد

پس از عضو شدن، شما می‌توانید در این انجمن فعالیت کنید


بیست و چهار نکته مهم در رانندگی 37613094016853234573 بیست و چهار نکته مهم در رانندگی 60007724113348378230 بیست و چهار نکته مهم در رانندگی 90814888429963826013
انجمن‌
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.



 
الرئيسيةبیست و چهار نکته مهم در رانندگی Mainأحدث الصورمكتبة الصورجستجوثبت نامورود

 

 بیست و چهار نکته مهم در رانندگی

اذهب الى الأسفل 
نويسندهپيام
kamyab
مدیر بخش ادبی
مدیر بخش ادبی
kamyab


شمار پست‌ها : 1379
اعتبار : 266
تاریخ پیوستن : 2012-02-04
سن : 34
ایمیل : kamyabsecret@yahoo.com
ذكر

بیست و چهار نکته مهم در رانندگی Empty
پستعنوان: بیست و چهار نکته مهم در رانندگی   بیست و چهار نکته مهم در رانندگی Icon_minitime23/2/2012, 15:44

مطمئن باشید خیلی از این نکات را بسیاری از رانندگان نمی دانند!

1- نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازها: این کار فشار زیادی را به سیستم فنربندی،اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد میکند و نحوه صحیح رد شدن از دست انداز به این صورت است که باید طوری برنامه ریزی کنیم که تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کرده باشیم و در هنگام عبور از دست انداز ترمز به هیچ عنوان درگیر نباشد.


2-بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن: چندی پیش در انگلیس دیدم که دوستم زمانی که می خواهد ترمز دستی را بالا بکشد دکمه آن را فشار می دهد و سپس آن را بالا می کشد از او پرسیدم دلیل این کارت چیه؟ گفتش اولین باری که برای امتحان رانندگی رفته بودم سر همین کشیدن ترمز دستی منو رد کردن و برای همه خنده دار بود که می گفتم تو ایران همه اینطوری ترمز دستی رو می کشن و بعدا متوجه شدم که انگلیسی ها به این دکمه کلاچ ترمز دستی می گویند و تا زمانی که کلاچ ترمز دستی را نگرفتی نباید آن را بالا بکشی بعدا خودم هم از تعدادی از دوستانم که مکانیک را به صورت علمی می دانند گفتند که کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن باعث خرابی چرخ دنده های آن و وارد آمدن فشار بیش از حد به سیم ترمز دستی می شود(خدا رو شکر خودم این عادت رو ترک کردم و ترمز دستی رو درست بالا می کشم)


3-عدم تعویض به موقع روغن گیربکس : در همین تیونینگ تاک به کرات دیده شده که افرادی خودروشان 150 هزار کیلومتر یا بیشتر کار کرده و وقتی هم ازشان می پرسی واسکازین را تا به حال تعویض کردی می گویند مگر واسکازین هم نیاز به تعویض دارد؟ در جواب باید گفت بله واسکازین نیز مانند روغن های دیگر نیاز به تعویض دارد که تعویض به موقع آن باعث روان کارکردن گیربکس، سلامت گیربکس و...م یشود کیلومتر تعویض آن بستگی به نوع روغن و گیربکس اتومبیل و شرایط کارکرد آن دارد


4-تعویض یک بار در میان فیلتر روغن: گاها دیده شده که افراد فیلتر روغن را یک بار در میان تعویض می کنند و اکثرا همین افراد از فیلتر های با کیفیت پایین استفاده می کنند.ابن کار باعث می شود فیلتر عمل تصفیه ( تصفیه با صاد درست است به معنی صاف و پالایش کردن - گروه اینترنتی سها) را نتواند به صورت کامل انجام دهد و منجر به آسیب های جدی به موتور اتومبیل می شود که بعدا متوجه می شویم اگر هربار فیلتر را عوض می کردیم و فیلتر مناسب جایگزین می‌کردیم چقدر از هزینه تعمیر موتور و صرف وقت جلوگیری می شد


5-درجا گرم کردن ماشین به مدت طولانی: این کار نه تنها مفید نیست بلکه ضرر زیادی هم به موتور وارد می‌آورد درجا کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز می شود و این گرما به موتور منتقل می شود که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد. در زمستان بهتر است نهایتا یک دقیقه ماشین درجا کارکند (این دقیقه را هم فقط به خاطر روی گل شما گفتم!) سپس چند کیلومتر اولیه تا گرم شدن ماشین در حد مطلوب را با سرعت پایین طی کرد.


6-پایین آوردن شیشه به جای استفاده کردن از کولر دراتوبان: چندی پیش یک آزمایش در مجله auto crose انگلستان انجام شد و نشان داد اگر یک اتومبیل در اتوبان کولرش روی درجه یک فن روشن باشد مصرف سوختش از خودرویی که شیشه راننده آن 40 درصد باز است کمتر است.


7-خلاص نکردن دنده پشت چراغ قرمز و ترافیک: این کار باعث وارد آمدن فشار مضاعف روی کلاچ و گیربکس و.. می شود.


8-گرفتن ترمز و کلاچ به صورت همزمان برای نگه داشتن خودرو: این کار خود باعث این می شود که متراژ ترمز افزایش پیدا کند زیرا زمانی که کلاچ درگیر است از نیروی ترمزی موتور نیز استفاده می شود و زمانی که کلاچ و ترمز باهم فشار داده می شود خود باعث دیرتر ایستادن خودرو می شود بهترین کار این است که ترمز را فشار داده وقبل از اینکه خودرو به لرزش بیافتد کلاچ را بگیریم.


9-با سرعت پایین در لاین سرعت حرکت کردن و بالعکس: بسیار دیده شده که رانندگانی با سرعت های بسیار پایین در لاین سرعت حرکت می کنند و در عوض رانندگانی با سرعت های زیاد در لاین های کناری حرکت می کنند که هر دو باعث ایجاد خطرات جبرا ن نا پذیری می شوند.


10-ریختن آب لوله کشی داخل رادیاتور: این کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در رادیاتور و واتر پمپ و موتور می شود و بسیار دیده شده که حتی باعث سوختن واشر سر سیلندر هم شده. بهترین کار این است که آب را جوشانده و بگذاریم تا سرد شود و دوباره آن را بجوشانیم هرچه دفعات سرد شدن و جوشاندن بیشتر شود آب سالم تر می شود فقط دقت کنید که بعد از سرد شدن رسوبات در ته ظرف است پس از ریختن آب ته ظرف به داخل رادیاتور خود داری کنید البته مایع های آماده هم در بازار هست. (گروه سها توصیه می کند که در تابستان و در زمستان (هردو) از ماده به اصطلاح ضد یخ استفاده شود. که در تابستان نیز برای جلوگیری از جوش آمدن آب رادیاتور مناسب است)


11- ریختن آب لوله کشی داخل منبع شیشه شور: این کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در منبع ، شلنگ ها، نازل و پمپ آب آن میشود برای تامین این آب هم می‌توان از روش بالا استفاده کرد البته مایع های آماده هم در بازار هست .


12-سنگین کردن بیش از حد خودرو: پر کردن صندوق عقب با وسایلی که به آن احتیاجی نیست باعث بالا رفتن مصرف سوخت می شود حدالامکان باید خودرو خود را سبک کنیم .


13-نصب باربند در مواقعی که به آن نیاز نداریم: باربند را فقط باید زمانی ببندیم که به آن احتیاج داریم زیرا وجود باربند باعث بالا رفتن مصرف سوخت حداقل به میزان 10 درصد می شود.


14-نشاندن کودک روی پای سرنشین جلوی خودروی ایربگ دار: این کار بارها دیده شده که بسیار هم خطرناک هست و در یک تصادف کوچک اگر ایربگ باز شود حتما کودک خفه خواهد شد بهتر است همیشه کودک روی صندلی مخصوص در ردیف عقب بشیند


15-استفاده از بنزین معمولی در خودروهای دارای مبدل کاتالیستی: بنزین های معمولی موجود در کشور با اینکه روی پمپ ها نوشته بدون سرب اما باز هم مقدار زیادی سرب دارد که سرب موجود در آن قاتل مبدل کاتالیستی است و با توجه به اینکه بنزین سوپر کیفیت بهتری نسبت به بنزین معمولی دارد بهتر است از بنزین سوپر استفاده شود.


16-دقت نکردن به سطح کیفی روغن موتور و تطبیق آن با سطح کیفی روغن توصیه شده توسط کارخانه: مثلا چند وقت پیش دیدم که فردی در موتور پراید داشت روغن توتال 5000 میریخت و پس از اینکه به او توضیح دادم که سطح کیفی توتال 5000 sj است و روغن موتور سازگار با پراید sf یا sg است در انتخاب روغن خود تجدید نظر کرد.


17-استفاده از نور بالا در مه: در شرایط مه آلود استفاده از نور بالا دید را کمتر می کند در این شرایط نور خودرو باید روی نور پایین باشد و اگر خودرو مه شکن دارد باید آن را روشن کرد


18-خاموش نکردن خودرو پس از طی مسافت طولانی : این کار برای ماشین های گازوییلی است نه بنزینی بیشتر دیده شده. رانندگان صبر میکنند تا فن خودرو خاموش شود سپس موتور را خاموش می کنند این کار ضرر جدی به موتور وارد میکند کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز می شود و این گرما به موتور منتقل شده که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد. اگر خودرو بیش از اندازه گرم باشد زمانی که اتومبیل را خاموش کنیم سیستم فن اتوماتیک روشن می ماند و نیازی به روشن گذاشتن ماشین نیست


19-تکیه پا به کلاچ:بسیار دیده شده رانندگانی که وقتی حتی با دنده پنج در اتوبان حرکت می کنند پای خود را روی کلاچ تکیه می دهند و کلاچ کورس کامل خلاصی را طی می کند و این کار باعث فشار آمدن به گیربکس می شود.


20-جلو آوردن بیش از حد صندلی:خیلی از افراد (البته بیشتر خانم ها) فکر می کنند هرچه صندلی جلو تر باشد تسلط راننده بیشتر می شود و به اصطلاح دست فرمون خوب می شود.خیر اینطور نیست صندلی باید طوری باشد که راننده کاملا راحت باشد


21-گاز دادن قبل از خاموش کردن خودرو: این کار قبلا در خودرو های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام می شد .ولی در خودرو های انژکتوری این کار مضر است زیرا زمانی که شما گاز می دهید وسپس سویچ را می بندید مقداری بنزین نسوخته باقی می ماند که خود باعث خرابی سوزن انژکتور و بد کار کردن خودرو در هنگام استارت زدن می شود.


22-گاز دادن قبل از روشن کردن خودروی انژکتوری: این کار قبلا در خودرو های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام می شد. ولی در خودرو های انژکتوری این کار بی فایده است.


23-پارک کردن خودرو خلاف جهت خیابان: زمانی که شما خودرویتان را مثلا در سمت راست خیابان به صورت عکس پارک کنید اگر خدایی نکرده خودرویی با خودروی شما برخورد کند شما مقصر حادثه شناخته می شوید.


24-خاموش شدن خودرو به دلیل نداشتن سوخت: این کار در بعضی اوقات باعث سوختن پمپ بنزین می شود و اصولا نباید گذاشت چراغ بنزین روشن شود زیرا رسوبات و ناخالصی های ته باک وارد مسیر سوخت می شود و باعث اختلال در کار پمپ بنزین؛ فیلتر بنزین و نهایتا انژکتور می شود
بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل
 
بیست و چهار نکته مهم در رانندگی
بازگشت به بالاي صفحه 
صفحه 1 از 1
 مواضيع مماثلة
-
» حق این دانش آموز صفر است یا بیست؟!
» دلیل رانندگی عجیب خانم‌ها کشف شد!
» نکات مهم درباره رانندگی در زمستان
» بیست تبلیغ هشدار دهنده و دیدنی
» چهل نکته ناب از سيره پيامبر (ص)

صلاحيات هذا المنتدى:شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد
انجمن‌ :: مطالب گوناگون :: گفتگو آزاد :: اتومبیل-
پرش به: